www.don.sk

www.studio49.sk - full service advertising company

www.dovrecka.sk - Portál plný zábavy

www.cudzieslova.sk - open source project
www.hladamvztah.sk - prvá adresa pre vážne zoznámenie

Galeria

top_body

Norsko 2009

Vseobecne info
Osadenstvo
Priprava
Zoznam proviantu a sersanu
Deň 1
Deň 2.
Deň 3.

Vstali sme povedzme na čas, šuplido seba nejaké jedlo pobalili stany, ofotili kemp z vidna, natankovalinejaké tie litre, a vyrazili zdolať Nemecko.

Posledný kúsok Poľska bola krásna rovná široká cesta dlhá 90 Km s predpísanou rýchlosťou 90 km/h, prelúskali sme to a celý natešený prekočili druhú hranicu. V Nemecku nás čakalo asi 10 Km opravovanej diaľnice, ale po tom to už bolo spokojne, neobmedzene. Až do Berlína (DE). Pred Berlínom(DE) sme nestihli odbočiť na Berlínsky obchvat, tak sme si to žíhali diaľnicou priamo cez Berlín(DE), čo nebolo na škodu, lebo aspoň sme si mohli trošku pozrieť hlavné mesto Nemecka, aj keď len v rýchlosti, ale aspoň niečo. Ďalej sme pokračovali smer Hamburg(DE). Hodina na výjazde v zápche, ale zvládli sme to nejako. Trošku sme sa po ceste aj kvôli tomu roztratili, ale mobily to zachránili, stretli sme sa niekde po ceste a pokračovali.  Asi 30 Km pred Hamburgom(DE) sme zmenili smer, odbočili sme na Puttgarden(DE). Tam nás čakal náš prvý trajekt.Čakali sme nejakú prípravu alebo niečo, ale rovno z hlavnej v Putgardene(DE) sme pokračovali na rozbočovače, ktoré nás smerovali na trajekt. Dostali sme line 10, Jano ako motorkár dostal line 1. Kúpili sme kombinovaný lístok, čiže na dva trajekty, z Putgardenu(DE) do Rodby(DM),a potom z Helsigneru(DM) na Helsiborg(SWE) za prijateľnú cenu 107 € na auto a 3 osoby. Išli sme spoločnosťou Scandilines , majú aj Českú stránku, konkrétne tento trajket. Jazdí často, takže rezervácia nebola nutná.

Scandilines trajekt

Nalodenie prebehlo bez problémov, Jano si ešte pripevnil moto k špeciálne pripraveným popruhom. Ale cesta loďou bola kľudná, počasie prialo, takže možno ani nebolo treba, ale opatrnosti nieje nikdy dosť. Bol to celkom pekný zážitok, prvý krát trajektom, mal dve poschodia pre náklad a pre posádku asi dve a pol poschodia. Boli tam nejaké Duty free shopy, kde sa dali nakúpiť rôzne blbosti, od značkových kabeliek po pivo (to pivo sme hneď aj využili). Robili aj rôzne jedla, napr. klobásky z hranolkami a iné vymoženosti modernej doby. Stretla sa tam celkom zaujímavá zmes posádky, nejaký Indovia asi, Japonci Švédi, Nóri, Nemci a my...  Cesta bola kratučká, trvala cca 45 minút. Aj vylodenie prebehlo hladko.

Prvý krok na Dánsku pôdu. Tvrdá ako každá iná. Akurát celkom rovná. Dáni to využívajú inštalovaním veterných elektrárni kade tade. Kedže zdržania v PL a DE nám natiahli cestu, do Dánska sme dorazili až okolo pol 6 večer, začala úvaha či dáme kemp, alebo pokračujeme naprieč DK, Šoféri skonštatovali, že veľmi dobre sa ide, lebo diaľnice boli poloprázdne, tak sme ešte nejakú chvíľu pokračovali. Prešli sme niekoľko krásnych mostov, naštasie bez platenia. Väčšina áut, ktoré sme stretli boli autokempingové karavany, pre nás trošku nezvyčajné, u nás človek stretne občas nejakú Aviu s pred 20 rokov. Prevažne Nemci a Dáni napikovavné bicyklami, kajakmi, rybárskymi potrebami a všelijakým iným haraburdím potrebným pre dovolenkovanie. Išli sme asi ešte 2 hodiny, potom sme začali hľadať kemp. Našli sme ho v mestečku Ishoj(DK) neďaleko diaľnice pár km pred Kodaňou(DK). Celkom nabúchaný kemp neďaleko mora, síce trošku drahší, 14 € za noc na hlavu, ale full service, sprchy, hajzle v cene.Zakempili sme, využili ponúkané služby kempu,  prespali sladučkú noc až dorána bieleho.

Trasa:

Zväčšiťmapu

Štatistika:
Štart: Zgorzelec (PL) 9:00
Príchod: ishoj (DK) 20:30
Dĺžka trasy: 838 Km

Fotogaléria:
tn_84_dsc_5846.jpgtn_84_dsc_5848.jpgtn_84_dsc_5858.jpgtn_84_dsc_5867.jpgtn_84_dsc_5871.jpgtn_84_dsc_5874.jpgtn_84_dsc_5891.jpgtn_84_dsc_5916.jpgtn_84_dsc_5925.jpgtn_84_dsc_5933.jpgtn_84_dsc_5948.jpgtn_84_dsc_5949.jpgtn_84_dsc_5963.jpgtn_84_dsc_5973.jpgtn_84_dsc_5975.jpgtn_84_dsc_5979.jpgtn_84_dsc_5989.jpgtn_84_dsc_5998.jpgtn_84_dsc_6005.jpgtn_84_dsc_6006.jpgtn_84_dsc_6007.jpgtn_84_dsc_6008.jpgtn_84_dsc_6019.jpg